onsdag 22 december 2010

Media och riksdagsprotokoll mm .. senaste tiden .....

Igår hade vi sista debatten och sista voteringen i riksdagen före jul. Det har varit en hel del debatter i riksdagen sista tiden. Som alltid före jul. Dessutom en del media utifrån debattartiklar och radiomedverkan mm.

Jag väljer att för den som är intresserad lägga ut några länkar.

Debatt i riksdagen den 1 december om ny alkohollag. Länk till riksdagsprotokollet.
När den utredningen om s k gårdsförsäljning kom gjorde jag en kommentar som finns på min hemsida och partiets hemsida och även i Expressen den 18 december kommenterade jag utredningen.

Fredagen den 17 december debatterade vi i riksdagen alliansregeringens förslag till budget vad gäller hälso- och sjukvård, äldreomsorg mm. Mina debattinlägg och replikskiften återfinns i bif länk från riksdagen.

Den 17 december hade jag en debattartikel i Vimmerby Tidning tillsammans med Göran Hägglund.

Idag onsdag den 22 december återfinns ett debattinlägg i Göteborgs Posten från mig och fem kollegor från kd, c och fp gällande det orimliga utredningsförslaget om gårdsförsäljning.

Under förmiddagen idag medverkade jag under en halvtimma i Sveriges Radios program Plånboken. Ämnet var Apoteksomregleringen och vad har hänt under det år då vi nu fått 200 nya apotek och 6.000 försäljningsställen för receptfria läkemedel. Priser och tillgänglighet var temat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar