tisdag 21 februari 2012

Ny gruppledare i vår riksdagsgrupp!


Pressmeddelande

Emma Henriksson blir ny gruppledare
- Anders Andersson, Järnforsen blir 1:e vice gruppledare


Kristdemokraternas riksdagsgrupp har under tisdagskvällen beslutat att utse Emma Henriksson, Stockholms län, till ny gruppledare för Kristdemokraterna i riksdagen.
- Jag är glad över förtroendet att få leda arbetet i riksdagsgruppen och att tillsammans med övriga ledamöter driva och utveckla kristdemokratisk politik. Jag ser framemot att vi nu ska koncentrera oss på att förbättra uppväxtvillkoren för barn och unga, säger Emma Henriksson.

Till förste vice gruppledare valdes Anders Andersson, riksdagsledamot från Kalmar län. Mikael Oscarsson, riksdagsledamot från Uppsala, fortsätter som andre vice gruppledare. I gruppstyrelsen ingår även Yvonne Andersson och Mats Odell.

- Jag är ödmjuk inför det förtroende som visats mig när jag valdes till vice gruppledare, säger Anders Andersson. Jag vill utifrån mina förutsättningar försöka bidra till att ytterligare stärka kristdemokraterna som alliansens sociala röst, där trygg äldreomsorg och kvalitet inom hälso- och sjukvården blir hörnpelare i välfärden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar