torsdag 18 augusti 2011

Torsås .... ett besök bland många just nu


Bilden ovan är från besöket i Torsås då jag bl a hann med att träffa Kjell Arvidsson en slöjdare som mer än andra förknippas med Torsås-tuppen.

Under torsdagen stod kommunbesök på dagordningen för mig. Helt självpåtaget har jag lagt in besök i länets tolv kommuner innan riksdagen öppnar. Min ambition är att få en uppdatering av aktuella frågor i varje kommun. Jag tror jag kommer att ha nytta av denna information och de kontatker som jag nu får.

Jag började i tisdags i Nybro och Emmaboda. I går onsdag var det Oskarshamns kommun som stod på tur. Idag har jag besökt Torsås och Mörbylånga. I morgon blir det Kalmar och Borgholm.

I Oskarshamns-Tidningen idag onsdag fanns en artikel som redovisade några av de iaktagelser jag gjort under de första besöken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar