söndag 11 juli 2010

KD dag i Almedalen



Bild - Tillsammans med Arne Sjöberg och många andra fanns jag i Almedalsparken när det var dags för Göran Hägglund att hålla tal.

På översta bilden sitter jag tillsammans med Anna-Karin Eklund, Vårdförbundets ordförande, i samband med politikerutfrågningen som genomförs varje morgon under Almedalsveckan.

Fredagen i Almedalen var Kristdemokraternas dag.
Och det innebar för min del att jag klockan åtta på morgonen började med att medverka i utfrågning arrangerat av Vårdförbundet. Sedan följde möten och seminarier. Bodil Jönsson var helt fantastisk att lyssna till när hon talade om tio tankar om att bli äldre. Privattandläkarna hade bokat tid med mig under förmiddagen och en pressträff med Barometerns utsända var inbokad tillsammans med partikompisar från hemlänet. Efter lunch var det Kristdemokraternas seminarium om politikens gränser som var mer välbesökt än någonsin. Efter det blev det min uppgift att träffa Dagens Medicin för en intervju som för övrigt ni kan länsa på nätet. Därefter träffade jag min son och barnbarn och vi åkte sedan tillbaka till Almedalsparken för att mingla och lyssna på Göran Hägglund. Ett tal som än en gång lyfter fram värderingsdebatten i svensk politik. Och denna gång valde också Göran att tydliggöra att vi är välfärdspartiet framföra andra. Trygghet, kvalitet och valfrihet för äldre var några av de löften han levererade denna kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar