torsdag 24 november 2011

Skolklasser på besök i Riksdagen


Under hösten har Albäcksskolan i Hultsfred i samarbete med mig som riksdagsledamot arrangerat tre tillfällen då elever från högstadiet fått chans att besöka, se och ta del av arbetet i Sveriges Riksdag.

Idag torsdag kom den tredje gruppen på besök och hälsade välkommen av mig när man kom till riksdagshuset efter lunch.
Det blev rundvanding med information om de olika byggnader som utgör vårt parlament och Riksdag. Vidare fick eleverna lyssna till frågestund i riksdagen där ledamöter ställer frågor till statsråden.

Slutligen hade jag som riksdagsledamot - med mitt förflutna som elev på Stålhagskolan i Hultsfred, där även jag gick som högstadieelev en gång i tiden - en dryg halvtimma tillsammans med dom två skolklasserna, då jag berättade om livet som riksdagsledamot. Hur en arbetsvecka ser ut och vilka motioner jag speciellt har ägnat mig åt denna höst och vad som idag varit på agendan när jag bl a deltagit i en tv-sänd hearing som behandlade missbruks- och beroendevården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar