måndag 20 juni 2011

Nytt uppdrag ......

Pressmeddelande
2011-06-13

Nytt uppdrag för Anders Andersson – Socialstyrelsen.

Regeringen har nyligen fattat beslut om ledamöter för kommande år i Socialstyrelsens Insynsråd. Det är sju personer som från den 1 juli 2011 kommer att utgöra insynsråd tillsammans med Socialstyrelsens generaldirektör Lars-Erik Holm. Bland dessa finns Läkarförbundets nye ordförande Marie Wedin. En av de nya ledamöterna är också Kristdemokraternas riksdagsledamot Anders Andersson, Järnforsen.

- Jag har många uppdrag och försöker faktiskt plocka bort ett och annat för att få tiden att räcka till. Men när frågan kom från socialdepartementet om jag var beredd att ingå som ledamot i Socialstyrelsens Insynsråd kunde jag inte tacka nej. Det är ett förtroende från regeringen som jag uppskattar, och jag ska göra mitt bästa även i detta nya uppdrag, säger Anders Andersson.

- Eftersom jag idag är ledamot i riksdagens socialutskott som handlägger alla hälso- och sjukvårdsfrågor, äldreomsorgsfrågor, funktionshinderfrågor och socialtjänstärenden känns det som en förmån att också få möjlighet att på nära håll följa arbetet i Socialstyrelsen genom Insynsrådet. Första sammanträdet för min del blir i augusti då Insynsrådet har ett tvådagars internatmöte inplanerat, säger Anders Andersson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar