söndag 25 april 2010

Jag gillar kyrkokören ....

Konstaterar att det blev en kort helg. Jag kom inte hem från Stockholm förrän i går lördag kväll och detta efter en långvecka som påbörjades med resa till huvudstaden för tv-inspelning redan i måndags morgon. Därför mitt konstaterande att det blev en kort helg. Men ingen anledning att klaga, det har varit en skön söndag - frukost ute på altanen tillsammans med min fru Lena, fika ute i solen och middag ute på vår altan. Härligt. I morgon är det uppdrag i Oskarshamn som gäller och på tisdag Stockholm och riksdagen.

Låt mig förklara rubriken. Ikväll deltog jag i en ekumenisk gudstjänst (Svenska Kyrkan och Missionskyrkan) som hölls i Missionskyrkan i Järnforsen. Kyrkan var nästan helt fullsatt med alla åldrar. Barnkören Unga Röster medverkade. Vår präst Maria Lunden predikade. Och Järeda kyrkokör sjöng. Dom inte bara sjöng så där som körer i allmänhet, utan dom var så superbra att till slut släppte stelheten och det blev smattrande applåder. Lisa Sandstedt som är körledare och organist har all anledning att känna sig nöjd. Och vi som var där känner säkert fortfarande att det var en konsert av hög klass. Inte minst solisten Ann-Charlotte Cederberg har en sångbegåvning utöver det vanliga. Kort sagt, jag är glad att få bo i Järnforsen. Jag är också stolt över de förmågor som detta lilla samhälle har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar