lördag 27 mars 2010

5 miljarder - skattesänkning till pensionärerna!

Jag har varit i Linköping på förmiddagen och talat på kandidatutbildning. Sedan lite tid tillsammans med frun och nu en fikastund då jag får chans att också ge uttryck för min glädje vad gäller skattesänkningar.

Allt sedan jag tog plats i riksdagen den 1 november förra året har jag argumenterat för en tydlig och kraftfull satsning på landets pensionärer. Våra äldre måste också få känna att det blir mer i plånboken. Och nu kommer beskeden. Vi är många som argumenterat i frågan. Men det är ingen tvekan om att kristdemokraterna varit mest högljuda. Hemma i länet har jag fått många gliringar för min envishet och iver att argumentera. Till och med en hel ledarsida i Östran ägnades åt mig i denna fråga. Och på PRO-debatten i Oskarshamn förra lördagen var det helt klart att det fanns dom som försökte svartmåla mig och min övertygelse om att det kommer mer till pensionärerna. Men nu är vi framme vid besked och det innebär att det kommer också ett tredje steg med skattesänkning för pensionärerna. Fem miljarder utöver dom tidigare. Bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar