söndag 19 september 2010

Valdag - nu har jag röstat



Nu har jag röstat. Bilderna ovan är från Järnforsen och vallokalen som är förlagd till Järnforsens skola, valdistrikt Järeda som det står på skylten. Lite kul med våra valbås som inte är ett grönt tygstycke utan byggda av trä. Det är Småland.

Idag är det valdag. Valresultatet kommer ikväll. Då vet vi vad som gäller de kommande fyra åren. Vår demokrati med lika rösträtt för alla är något vi alltid ska slå vakt om. När jag kom till vallokalen idag så träffade jag många Järnforsenbor. Och det är helt rätt det som en sa till mig. Fram till idag har partierna och politiker haft möjlighet att sätta dagordningen med olika utspel och valbroschyrer. Men idag är det väljarnas dag.

Utnyttja rösträtten. Vill du ha ett mänskligare Sverige - rösta på Kristdemokraterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar