onsdag 15 september 2010

Vallöften för de 100 första dagarna i riksdagen



Bilder från Oskarshamn idag när jag bl a var i Oskarshamn och träffade skolklasser från Kristinebergsskolan utanför Alliansens valstuga. Det blev också pressträff med dom två lokaltidningarna.

Pressmeddelande
Onsdag den 15 september 2010

Mina vallöften för de 100 första dagarna i riksdagen!

- Om jag blir vald för fyra nya år som riksdagsledamot har jag ett löfte till länets väljare och det är att under mina första 100 dagar ska jag i riksdagen driva följande fem frågor:

· Resurser och gemensamma beslut som kan erbjuda minst 200 personer i Kalmar län med funktionsnedsättning att få ett jobb inom offentlig sektor (kommuner och landsting)
· Påskynda utbyggnaden i Kalmar län genom ett utökat väg- och järnvägsanslag
· Ytterligare skattesänkningar till pensionärerna för att successivt ta bort skillnaden gentemot löntagare
· Sänkt arbetsgivaravgift för småföretagen med 10 procent
· Beslut om sammanhållen patienträttighetslag för en mer jämlik hälso- och sjukvård

Det säger Anders Andersson (KD), riksdagsledamot från Kalmar län, när det är cirka 100 timmar kvar till valdagen.

- Det är viktigt att väljarna får en god uppfattning om vilka frågor som länets riksdagsledamöter kommer att prioritera i riksdagen. Alla kandidater har ett övergripande valmanifest för sitt parti och för samverkan inom Alliansen. Med min fem vallöften för de första 100 dagarna vill jag dessutom tydliggöra vad jag som riksdagsledamot för Kalmar län önskar sätta i fokus och lyfta fram. Frågor som jag tror har stor betydelse för de människor som bor i vår del av landet. Jobb, företagande, infrastruktur, god vård och kvalitet i välfärden, det är de frågor som jag tycker är viktigast för Kalmar län, säger Anders Andersson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar