lördag 21 augusti 2010

"Företagen är samhällets motor"



Med vid företagsbesöket i Vimmerby var bl a Gudrun Brunegård, Elisabeth Lago Nilsson, Göran Gustafsson och Carl-Axel Fagerström. Vårt samtal hade fokus på företagarens och innovatörens villkor. Carl-Axel Fagerström är företagare och innovatör med brinnande intresse för energi och konstruktör av den pelletseldade kakelugnen som finns till höger på en av bilderna.

Företagandet är grunden för välfärden.
Sänk därför arbetsgivaravgifterna.


Under fredagen gjorde jag företagsbesök på Fagerströms Maskin i Vimmerby där jag bl a träffade Carl-Axel Fagerström och ett antal företagare i Vimmerby. Jag fick en aktuell information om det arbete som man har på gång inom olika utvecklingsområden. Det gällde jord och skog men också inom energiområdet.

Det privata näringslivet och det enskilda entreprenörskapet är grunden för Sveriges välfärd. Nya jobb kan inte kommenderas fram av politiker. De skapas av att enskilda människor finner det mödan värt att starta och utveckla ett företag.

För att ge företagandet en extra utvecklingskraft och skapa fler jobb är mitt besked att jag vill arbeta för en sänkning av arbetsgivaravgif-terna. Jag tror detta är den skattesänkning som behövs för att ge oss fler jobb och en tryggare och bättre framtid. Vidare vill jag göra det enklare att nyanställa genom att förlänga den möjliga tiden för prov-anställning från 6 till 12 månader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar