onsdag 6 juli 2011

Almedalen .... hjärta, läkemedel & vårdgaranti


Igår var jag bl a engagerad som medverkande i ett seminarium om hjärtsjukvården. En fråga som berör mig på flera sätt.

Idag har jag varit medverkande dels i ett seminarium om miljö och läkemedel på temat "miljömärkata tabletter - ja tack". Inför detta seminarium gjorde Västerviks Tidningen en intervju med mig igår.

Vidare har jag under eftermiddagen varit medverkande i seminarium där frågorna behandlade "bortträngda, bortprioriterade och bortglömda?"
Dagens Medicin har på sin hemsida lagt upp ett kort reportage från detta seminarium. (bilden ovan är från detta seminarium)
Citat från Dagens Medicin:
"Kristdemokraternas ledamot i riksdagens socialutskott Anders Andersson försvarade regeringens satsning på vårdgarantin och kömiljarden. Men han lovar åtgärder för att säkerställa att de kroniskt sjukas möjlighet till återbesök inte försämras av vårdgarantin.

– Jag vet inte om vi ska kalla det medicinsk vårdgaranti, återbesöksgaranti eller något annat men vi behöver göra något för att hela vårdkedjan ska fungera, säger Anders Andersson."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar