onsdag 16 november 2011

SVT Rapport ikväll - jag fanns med och kommenterade frågorna runt vanvård av äldre

Ikväll i SVT Rapport medverkade jag efter att ha blivit kontaktad under dagen.

Frågan som jag fick från journalisterna på SVT gällde vanvård inom äldreomsorgen och varför andra partier syns mer än vi kristdemokrater. Jag gillade inte frågan. Och det är bara en del av mediabilden. Men jag hade gjort ett tjänstefel om jag låtit bli att peka på det som för mig är uppenbart, nämligen att det allt oftare är så att vi kristdemokrater får göra grovjobbet som ansvariga på socialdepartementet. Sedan finns det exempel på att dessa underlag och texter som är gemensamt framtagna framställs som något Alliansens största parti har åstadkommit.

Se inslaget i Rapport på Playrapport.

SvT´s hemsida kan man läsa en del.

Just nu ser jag ett kortare inslag också i Aktuellt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar