lördag 13 februari 2010

Bingo ..... i Hultsfred !!!


På bilden finns åtta av de nya kandidaterna för kristdemokraterna, tillsammans med vår gruppledare Åke Nilsson. Alla finns på förslaget till valsedel för kommunvalet i Hultsfred.

Idag lördag har jag varit på ett av de mest energigivande partimöten som jag upplevt. Och jag har varit med på ganska många. Vi hade i Hultsfred en kandidatträff med nya och gamla kandidater till kommunvalet. Vilken träff! Och vilken stämning runt bordet där vi trängdes på kd-kansliet! Många av oss hade aldrig träffats tillsammans tidigare. Men vi hade ett gemensamt. Vi känner att Kristdemokraterna är vårt parti och vi tror på en riktigt bra valframgång den 19 september.

Valsedeln för Hultsfreds kommun upptar 25 kandidater och av dessa är hela 12 personer nya inför valet 2010. Även om jag följt nomineringsprocessen så är jag nästan ändå överraskad av den kompetens och livserfarenhet som fanns när vi började presentera oss. Trots att det var en lördag förmiddag hade hela 17 personer prioriterat kandidatträffen. Det var en härlig blandning av kandidater, allt ifrån en som varit med sedan partiet startades och dom nya som kom med under hösten förra året och som nu går in och tar aktiv ställning för att vi ska få en ny ledning i vår kommun.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar