torsdag 29 april 2010

Äldreveckan och café kväll


En bild från Äldreveckan och kvällens café i Järnforsen. Här är jag i glatt samspråk med Annica Laneborg

Denna vecka har runt om i Kalmar län genomförts olika arrangemang varje dag som riktat sig till pensionärer och andra intresserade. Nu är det en tradition att varje år genomförs Äldreveckan och många är engagerade.

Jag blev tidigt i vintras tillfrågad av Vuxenskolan som frågade om jag kunde medverka på en café kväll där jag berättade på temat "Mitt liv i riksdagen".
Ikväll var det dags och det var riktigt många samlade i Missionskyrkans cafeteria när Frank Ståhl från Samhällsföreningen hälsade välkommen. Först fick vi lyssna till medryckande sång och musik av Målkören från Målilla och sedan var det min tur att berätta om mitt första halvår som riksdagsledamot. Jag hade gjort en PowerPoint presentation med foton från olika delar av riksdagslivet och de viktiga kontakter i hemlänet som varje riksdagsledamot har. Flera uttryckte uppskattning och det kändes som en förmån att på detta sätt få redovisa hur en riksdagsvecka kan se ut. Men precis som jag markerade med ett foto från Fröreda kvarnar där jag kopplar av och njuter, precis så är det. Energin för mitt riksdagsarbete det får jag när jag är hemma i Järnforsen.

En av dom som varit med och samordnat och arrangerat aktiviteterna i Hultsfreds kommun denna vecka är Annica Laneborg som arbetar på socialförvaltningen som Annhörig/Frivilligsamordnare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar