onsdag 21 april 2010

Spännande ledarsida ... Östran

När jag idag läser Östrans ledarsida och noterar vad Peter Akinders penna och tangentbord har åstadkommit så kan jag inte låta bli att visa viss uppskattning. Det kanske inte är politiskt korrekt att skriva så på min blogg. Men ärligt talat så blir jag lite glad till sinnet när jag läser och noterar att denna s-märkta ledarsida vågar och vill vara så tydlig i sin kritik av dom rödgrönas bristande ledarskap. För den politiska debatten är det uppfriskande.

Peter Akinder drar sig inte för kritik mot oss som företräder Alliansen, det har vi upplevt många gånger. Även om jag ibland mellan raderna också kan läsa in en viss respekt.

Det som nu sker i Stockholm bland dom rödgröna är något som varje väljare i Kalmar län bör följa noga. Min fundering när jag läser och hör Mona Sahlin och dom övriga röd-gröna är om Lena Hallengren som är ordförande i trafikutskottet har ett finger med i spelet? För hon är väl inte helt utan makt i det röd-gröna gänget med tanke på hennes roll som tidigare statsråd och nu utskottsordförande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar