lördag 18 september 2010

En hel lördag ..... ända in i kaklet


Idag lördag har det varit valkampanj hela dagen och långt in på kvällen ..... en valrörelse som går ända in kaklet.

Jag började på morgonen i Hultsfred där jag tillsammans mina partivänner fanns på gågatan och med på bilden som ni ser är inte enbart valmaterial utan också en sopkvast. Det behövs nya kvastar i kommunpolitiken i Hultsfred har vi sagt. På bilden ovan ser ni Lennart Davidsson, Åke Nilsson och Monica Bergh och även mig men denna gång enbart på valbussen, eftersom jag höll i kameran.

Efter Hultsfred var det Oskarshamn och stor skogsdag utanför stan. Massor av folk och en härlig stämning. Jag överdriver inte om jag säger att så många uppmuntrande samtal som jag fick där har jag inte fått någon gång tidigare vid valstugor eller kampanjtält. Tyvärr kom regnet och blåsten efter någon timma. Och jag har varit med om oväder förut men denna gång slutade det med att vårt kampanjtält lyfte och flög iväg. Ingen skadade sig som tur var. Men tältet tog skada, tyvärr.

Dagen avslutade jag med att vara i Målilla på G&B Arena där SM i Speedway kördes och vi var ett glatt gäng Allianskompisar som plockat upp vårt Allianstält och delade ut Allianstidningar och samtalade med publiken under eftermiddagen och kvällen. Vid 21-tiden packade vi ihop vårt tält och då hade redan socialdemokraterna lagt ner sitt tält för flera timmar sedan.

Nu är det strax valdag och jag hoppas att vi kristdemokrater får ett starkt stöd i valet för en politik som kan ge oss ett mänskligare Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar