lördag 2 oktober 2010

Nya väljarkontakter .... Målilla marknad


Bild från Målilla marknad idag lördag och en del av dem som var med. Vi var hela åtta kristdemokrater som delade på jobbet, pratade med väljare och sålde lotter.

Veckan som gått har inneburit ett antal dagar i Stockholm och riksdagen. Efter att ha träffat landstingsgruppen i Borgholm åkte jag i måndags upp för att delta i riksdagsgruppens kick off på tisdagen. En bra samling. Men självklart hade det varit ännu bättre om vi varit fler än 19 riksdagsledamöter.
Efter att ha haft en del uppdrag i distriktet under onsdagen med bl a en mycket välbesökt samling för distriktsstyrelsen och vallledare på Villa Shalom i Oskarshamn var jag på torsdagen tillbaka i riksdagshuset och gjorde då mitt bästa för att fixa till mitt nya arbetsrum. Även fredagen innehöll en del möten i Stockholm.

Men nu kommmer jag till veckans höjdpunkt. Målilla marknad. Två veckor efter valet. Idag lördag den 2 oktober. Och vi är väl samlade som kristdemokrater från Hultsfreds kommun för att plocka upp partytält och allt vad som därtill hör, allt i syfte att möta väljare och allmänhet. Förutom samtal och synpunkter säljer vi lotter från vårt lokala lotteri med vinster från tre lokala matbutiker.

Jag fick många trevliga samtal. Och en hel del nyfikna frågor runt riksdagsarbetet. En del ville också ge till känna hur man röstat. Några av dem som kom fram uttalade sin uppskattning för att vi fanns på plats på marknaden också efter valet. Och en och annan viskade i mitt öra att dom noterat att vi kristdemokrater var anmärkningsvärt ensamma som politiskt parti på denna marknad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar