söndag 25 september 2011

Bok & Bibliotek - många böcker, många möten







Några bilder från min lördag på Bok & Biblioteks mässan i Göteborg. Dels från montern med Sveriges Riksdag och dels från seminarium med Vårdalssiftelsen.

Under lördagen var jag på Bok & Bibliotek mässan i Göteborg. Där deltog jag i Riksdagens monter och träffade många med intressanta frågor. Det handlade om riksdagen och förtroende för politiken och en del frågor som direkt berörde vårt parti. Sjävklart finns det dom som har kritiska synpunkter, men jag upplevde att bland dem som besökte Bok & Bibliotek fanns en övervägande positiv syn på samhällsarbete och politikens villkor.

Under dagen hann jag också med att besöka det seminarium som Vårdalsstiftelsen och Torbjörn Larsson höll med Bodil Jönsson och David Lega som medverkande. Ämnet var "Ny syn på åldrande - att bli gammal i en ny tid". Ett välbesökt seminarium och en stor utmaning för framtiden. Jag gillar Bodil Jönsson och hennes syn på livet. David Lega gjorde som vanligt en bra insats och pekade på vikten av att se den enskilda människan och ge varje människa frihet att välja och fatta egna beslut. Vi ska inte i första hand se på vad vi inte kan göra utan låt oss fokusera på allt det vi kan och allt det vi har framför oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar