onsdag 23 december 2009

Nu är det jul ....


Dagen före dopparedagen. Nu är det jul. Jag började denna dag med att sätta in julskinkan i ungnen. Detta är något jag gjort i trettioett år. Tände sedan i öppna spisen. Sedan var det frukost. Vår yngsta dotter är hemma några dagar före jul. Jättetrevligt. Hon är sjuksköterska. Hon jobbar hela julhelgen och åker därför tillbaka till Stockholm ikväll. Min fru Lena och jag och vår dotter har också hunnit med ett besök hos svärmor. Nu är julgranen inne. Men jag förstår faktiskt inte var detta är bra för. Om en stund ska vi åka och hälsa på min far och hans fru. Och kvällen avslutas med att vi är bjudna på uppesittarkväll hemma hos vår son och sonhustru och våra underbara barnbarn. Så går timmarna. Och strax är det julafton.

På bilden ovan som min fru tog för en stund sedan försöker jag få undan en del av den snö som kom i går kväll. En vit jul är en härlig jul. Och jag hoppas i dubbel mening att många får chans att uppleva en vit jul.

Med dessa radet önskar jag alla som tittar in på min blogg en riktigt skön och härlig jullhelg. God jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar