fredag 25 mars 2011

Grattis Håkan!

Jag kom hem nu efter en dag med resor i länet. Studiebesök på en skola och avtackning av landshövding. På resan hem mot Järnforsen har jag lyssnat på radio och kunde följa när du för en timma sedan valdes till partiordförande för socialdemokraterna. Och jag vill även här på min blogg uttala mitt GRATTIS! Vilken politisk resa Du gjort. Härligt. Och vilket jobb och slit Du har framför Dig. Jag avundas Dig inte.

Vi har under årens lopp träffats vid debatter och olika sammanträden. En gång bjöd Du till och med in mig för en duell angående framtidens sjukvårdspolitik. Stålhagsskolan i Hultsfred var platsen för vår debatt. Vi har småpratat när det varit dags för votering i riksdagen. Alltid har jag uppskattat Dig som person. Ofta har jag haft ett stort utbyte av vår dialog. Just nu kommer jag på att onsdag kväll den 24 november förra året under den s k Kunga-middagen på Slottet stod vi i ett hörn och småpratade. Som alltid är du öppen. Så var du också denna gång.

Jag vill som kollega i riksdagen från Kalmar län och som kollega bland oss distriktsordförande i Kalmar län uttala mitt Grattis. Det känns även för mig som kristdemokrat och Allianspolitiker som en stor dag för Kalmar län. Men jag går inte så långt att jag önskar Dig lycka till. Din politik vill jag ju inte ha. Vi har haft våra politiska dueller och dom kommer Du att få i framtiden också även om det nu blir på en s k högre nivå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar