onsdag 30 mars 2011

Nordiska Rådet .... i Stockholm




Några foton från gruppmötet med Mittengruppen i Nordiska rådet. Terhi Tikkala, Finland som är generalsekreterare, ordf Bente Dahl, Danmark och vice ordf Siv Fridleifsdottir, Island samt Marion Pederssen, Danmark. Gruppmötesbild med en del av ledamöterna. Vidare ett foto på mig och mina kristdemokratiska kollegor från Norge och Finland, Bjarne Kallis och Rigmor Andersen Eide.

Idag har jag haft en heldag (jag började med möte på socialdepartementet) med Nordiska rådet. Jag ingår i styrelsen för Mittengruppen, som är den näst största partigruppen i Nordiska rådet. Mittengruppen består av kristdemokraterna, centerpartiet, folkpartiet och miljöpartiet i de nordiska länderna. En spännande partigrupp och en förmån att få sitta i styrelsen för detta nordiska politiska arbete. Förutom att styrelsen träffades så var det också gruppmöte och årsmöte idag. Tema för dagens överläggningar var ungdomsarbetslösheten i norden där vi från Mittengruppen tog ett uttalande. Ole Johnnyu Hansen från Nordisk välfärdscentrum medverkade under vårt gruppmöte med en bra föreläsning.

I morgon torsdag sammanträdet utskotten och då har jag uppdrag som ledamot i välfärdsutskottet och dessutom ska jag hinna med ett möte med kontrollkommittén och sedan studiebesök i Rinkeby.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar