lördag 28 augusti 2010

Hultsfreds marknad och valkampanj





Idag har det varit Hultsfreds marknad. Tusentals besökare. Och självklart var vi kristdemokrater där för att dela ut material och föra samtal med väljare.
Många intressanta samtal. Bättre rehabilitering var en fråga jag fick med mig till kommande riksdagsarbete. Valfrihet för föräldrar och sänkt skatt för pensionärer var andra frågor där vi fick godkänt från många väljare som kom fram. Extra glädjande är att så många säger sig ha sett min medverkan i TV-programmet om valet och pensionärsfrågor för två veckor sedan. Jag har faktiskt aldrig varit med om att ett enda TV-inslag givit så många ringar på vattnet som just detta. Och självklart är det uppmuntrande att man också kommer fram för att tacka och ge en ryggdunkning.

Ovan finns några bilder från den plats på Hultsfreds marknad där vi hade Kristdemokraternas kampanjtält och valbuss. Bland besökarna som jag fick träffa fanns också vårt barnbarn som hälsade på sin farfar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar