torsdag 20 maj 2010

Alliansgruppmöte i Uppsala

Veckan rullar på i ett hyggligt tempo. Idag har vi haft socialutskott med behandling av bl a propositionen om patientsäkerhet och tillsyn. Ett första viktigt steg för att minska vårdskadorna och utveckla kvaliteten i sjukvården.
Dessutom har jag hunnit med att leda årsmötet med CAN, i vars styrelse jag sedan ett år är ordförande. På CAN-årsmötet medverkade också vår statssekreterare Ragnwi Marcelind som talare och som alltid visade hon ett brinnande engagemang för de frågor hon har ansvar för.
Ikväll har jag besökt Uppsala och träffat ett 50-tal av Allianspartiernas ledamöter i landstinget i Uppsala län. En inspirerande kväll där jag hade uppdraget att berätta om arbetet i regeringen med sjukvårdsfrågorna och ge en glimt från vårt arbete i Alliansens Hälso- och sjukvårdsgrupp som jag haft förmånen att leda. Det har hänt mycket inom sjukvårdsområdet under fyra år och mer vill vi ska hända under de kommande fyra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar