onsdag 5 maj 2010

60 gäster från länet på besök i Riksdagen


Välkommen till Sveriges Riksdag!

Idag är det en stor dag för mig. Ett halvår har gått sedan jag började mitt uppdrag som riksdagsledamot. Och just nu denna onsdag är hel buss med resenärer från Kalmar län på väg mot huvudstaden och riksdagshuset. Ja, det blev så många att vi fick fixa fram en minibuss också. Det är 60-tal personer som kommer att besöka mig och riksdagen under denna onsdag. Trevligt att på ort och ställe få visa runt i riksdagen och ge en presentation av livet som riksdagsledamot för Kalmar län. Det börjar med lunch och sedan blir det rundvandring i huset. Jag har bokat riksdagens förstakammarsal som samlingsplats för den genomgång som jag tänkt mig ge om arbetet som riksdagsledamot och hur en arbetsvecka kan se ut. Dessutom är tanken att mina gäster från länet ska få chans att följa riksdagens arbete när vi har votering i eftermiddag. Slutligen blir det fika på kristdemokraternas riksdagskansli och en del vill kanske se hur mitt arbetsrum ser ut och vilken ordning eller oordning jag har bland alla papper.


Pressmeddelande

Anders Andersson (KD) hälsar välkommen till Sveriges riksdag

På onsdag den 5 maj åker hela 65 Kalmarlänsbor buss till Stockholm för att besöka Sveriges riksdag och länets nye riksdagsledamot, kristdemokraten Anders Andersson, Järnforsen. Det är med förväntan och spänning som vi bjuder in till en dag i riksdagen för att berätta om hur riksdagsarbetet fungerar.

Jag är imponerad av det intresse som denna enkla inbjudan givit. Fortfarande finns flera som står på kölista och extra bilar har engagerats för att ge så många som möjligt tillfälle att följa med.

Det säger Madeleine Rosenqvist, valombudsman för kristdemokraterna i länet.

Under dagen kommer det att ges tillfälle för en rundvandring med guide som berättar om riksdagens historia och visar runt i riksdagshuset. Deltagarna kommer också att få bänka sig i riksdagens förstakammarsal och där höra Anders Andersson berätta om vilka arbetsuppgifter man har som riksdagsledamot och hur en arbetsdag kan se ut.

Det känns extra viktigt att de som röstar på vårt parti och andra intresserade att få möjlighet att träffa vår riksdagsledamot på ort och på nära håll se hur riksdagen och dess arbete fungerar, avslutar Madeleine Rosenqvist som ser fram mot onsdagens besök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar